Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74057404
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 4664 din data: 29-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Buna seara ! Va rog sa-mi spuneti daca ati primit raspuns la clarificarile solicitate de dumneavoastra, in vederea acordarii scutirii prevazute la art. 456 alin 1 din legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, actualizata, prin adresa nr. 5390/28.01.2016 transmisa catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice - Directia Politici Fiscale si Bugetare Locale si adresa nr. 5387/28.01.2016 transmisa catre Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale. Va intreb pentru ca, in raspunsul la intrebarea mea m-ati plimbat prin hatisul legislativ aradean, mi-ati spus ce sa citesc si unde, dar ati omis sa-mi raspundeti si la aceasta chestiune ( nu de alta, dar au trecut cele 30 de zile in care trebuiau sa va lumineze cei carora le-ati adresat ). Multumesc anticipat !

Intrebarea nr. 4663 din data: 29-02-2016 pusa de stanciu adrian :
·   Buna ziua am avut o masina cumparata in lising in anul 2009 iar in aceelasi an am avut o problema cu masina find declarata dauna totala din anul 2010 iar de atunci tot platesc impozitul pe aceasta ce trebuie sa fac pentru a nu mai platii impozit deoarece nu mai beneficiez de ea.Eu am crezut ca firma de lising trebuie sa o radieze,ce pot face in cazul acesta.Va multumesc

Intrebarea nr. 4651 din data: 17-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Revin la intrebarile mele cu nr 4629 / 30.01.2016 si 4632 / 01.02.2016 referitor la scutirea de impozit / taxă pentru clădirea și terenul aferent acesteia, în comformitate cu prevederile art. 456, alin. (1), lit. p) și art. 464, alin. (1), lit. u), din Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul fiscal, modificată prin O.U.G. nr. 50 / 2015, la care nu am primit nici un raspuns, iar pe site apar cu suma de plata aferenta anului 2016. Menționez faptul că, dețin calitatea prevăzută de art. 2, lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 82 / 2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat cu modificările și completările ulterioare. Am primit un raspuns evaziv, cum ca, sau cerut precizari de la minister, cu toate ca, articolele stipulate in noul cod fiscal expun foarte clar (nu vad ce precizari mai trebuiesc ?) ceea ce este de facut. Mentionez faptul ca in judetele limitrofe s-au aplicat prevederile legii, numai la noi se taraganeaza ! In cazul in care nu reusiti sa rezolvati solicitarile in timpul alocat (pina la 31.03.2016) ce este de facut ? Platim impozitele ? Si cum se recupereaza banii dupa scutire ? Pentru ca nu vrem sa avem restante la plata impozitului, daca nu reusiti sa deslusiti articolele din lege !)) Daca era invers, cred ca nu se mai cereau precizari de la nu stiu ce minister, nu-i asa ?))

Intrebarea nr. 4649 din data: 15-02-2016 pusa de Stuparu Ramona :
·  Buna ziua va rog sa-mi precizati daca exista un birou unde putem obtine lamuriri cu privire la modul de completare a formularelor privind impozitele pe cladiri la cei care detin sediu de cabinete sau daca exista vreun ghid de completare ? O a doua intrebare impozitul pe acest an in cazul celor care au la imobil un sediu(cel care este deja pe situl de la impozite) este calculat avand in vedere ca fiind imobil in scop comercial sau doar dupa depunerea declaratiei va fi calculat in baza codului fiscal?Va multumesc

Intrebarea nr. 4647 din data: 13-02-2016 pusa de BURDULEA ANGELA :
·  Eu vreau sa vand imobilul luna asta. Trebuie sa platesct impozitul pe cladiri integral anul asta si mi se returneaza ulterior diferenta in urma unei cereri, sau pot pot plati doar pentru primul trimestru, in cazul asta cat ar trebui sa platesc daca impozitul total este 513 lei? Multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4664 din data: 29-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Buna seara ! Va rog sa-mi spuneti daca ati primit raspuns la clarificarile solicitate de dumneavoastra, in vederea acordarii scutirii prevazute la art. 456 alin 1 din legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, actualizata, prin adresa nr. 5390/28.01.2016 transmisa catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice - Directia Politici Fiscale si Bugetare Locale si adresa nr. 5387/28.01.2016 transmisa catre Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale. Va intreb pentru ca, in raspunsul la intrebarea mea m-ati plimbat prin hatisul legislativ aradean, mi-ati spus ce sa citesc si unde, dar ati omis sa-mi raspundeti si la aceasta chestiune ( nu de alta, dar au trecut cele 30 de zile in care trebuiau sa va lumineze cei carora le-ati adresat ). Multumesc anticipat !
Raspuns din data de 21-03-2016 :
Stimate domn,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Juridic, Contestatii din cadrul Directiei Venituri:
Pana in prezent nu s-a primit un raspuns cu privire la clarificarile solicitate. Sub rezerva unui raspuns ulterior s-a stabilit acordarea scutirii pentru contribuabilii care se regasesc sub incidenta prevederilor art. 456 alin 1 lit. p si art. 464 alin 1 lit. u din Legea nr. 227/2015.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4663 din data: 29-02-2016 pusa de stanciu adrian :
·   Buna ziua am avut o masina cumparata in lising in anul 2009 iar in aceelasi an am avut o problema cu masina find declarata dauna totala din anul 2010 iar de atunci tot platesc impozitul pe aceasta ce trebuie sa fac pentru a nu mai platii impozit deoarece nu mai beneficiez de ea.Eu am crezut ca firma de lising trebuie sa o radieze,ce pot face in cazul acesta.Va multumesc
Raspuns din data de 21-03-2016 :
Stimate domn,
Ca urmare a petitiei dumnevoastra va comunicam raspunsul Serviciului Juridic, Contestatii din cadrul Directiei Venituri:

Scaderea din evidentele fiscale a autoturismului se poate face in baza procesului verbal de predare – primire a autoturismului catre proprietar in urma incetarii inainte de termen a contractul de leasing.
Avand in vedere prevederile Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal:
„Art. 468 …. (4) In cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datoreaza de locatar.
Art. 471
Declararea si datorarea impozitului pe mijloacele de transport
…. c) la incetarea contractului de leasing, atat locatarul, cat si locatorul au obligatia depunerii declaratiei fiscale la consiliul local competent, in termen de 30 de zile de la data incheierii procesului - verbal de predare – primire a bunului sau a altor documente similare care atesta intrarea bunului in posesia locatorului, insotita de o copie a acestor documente.”
Prin urmare, contribuabilul are obligatia ca la dobandire/instrainare sa depuna la compartimentul de specialitate din cadrul Directiei Venituri, str. Mucius Scaevola nr.11, declaratia fiscala la care anexeaza actele justificative care atesta dobandirea/instrainarea mijlocului de transport.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4651 din data: 17-02-2016 pusa de stan cristinel :
·  Revin la intrebarile mele cu nr 4629 / 30.01.2016 si 4632 / 01.02.2016 referitor la scutirea de impozit / taxă pentru clădirea și terenul aferent acesteia, în comformitate cu prevederile art. 456, alin. (1), lit. p) și art. 464, alin. (1), lit. u), din Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul fiscal, modificată prin O.U.G. nr. 50 / 2015, la care nu am primit nici un raspuns, iar pe site apar cu suma de plata aferenta anului 2016. Menționez faptul că, dețin calitatea prevăzută de art. 2, lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 82 / 2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat cu modificările și completările ulterioare. Am primit un raspuns evaziv, cum ca, sau cerut precizari de la minister, cu toate ca, articolele stipulate in noul cod fiscal expun foarte clar (nu vad ce precizari mai trebuiesc ?) ceea ce este de facut. Mentionez faptul ca in judetele limitrofe s-au aplicat prevederile legii, numai la noi se taraganeaza ! In cazul in care nu reusiti sa rezolvati solicitarile in timpul alocat (pina la 31.03.2016) ce este de facut ? Platim impozitele ? Si cum se recupereaza banii dupa scutire ? Pentru ca nu vrem sa avem restante la plata impozitului, daca nu reusiti sa deslusiti articolele din lege !)) Daca era invers, cred ca nu se mai cereau precizari de la nu stiu ce minister, nu-i asa ?))
Raspuns din data de 29-02-2016 :
Stimate domn,
Ca urmare a petitiei nr. 4651/2016 va comunicam raspunsul Serviciului Juridic, Contestatii din cadrul Directiei Venituri:
Referitor la cererea dumneavoastra, inregistrata sub nr.63/2144/12.01.2016, Serviciul Juridic, Contestatii a raspuns prin adresa nr.ad. 63/2114/03.02.2016, iar la adresa forum 4629/2016 raspunsul a fost postat pe forumul institutiei, la petitia cu numarul respectiv.
In situatia in care se constata ca un contribuabil are sume achitate in plus, acestea pot fi restituite potrivit prevederilor art. 168 alin 1 – 3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare: “ Se restituie, la cerere, contribuabilului/platitorului orice suma platita sau incasata fara a fi datorata.
In situatia in care s-a facut o plata fara a fi datorata, cel pentru care s-a facut astfel plata are dreptul la restituirea sumei respective,
Prevederile prezentului articol se aplica si pentru sumele de restituit ca urmare a aplicarii, potrivit legii, a scutirii indirecte sau a altor asemenea scutiri.”
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4649 din data: 15-02-2016 pusa de Stuparu Ramona :
·  Buna ziua va rog sa-mi precizati daca exista un birou unde putem obtine lamuriri cu privire la modul de completare a formularelor privind impozitele pe cladiri la cei care detin sediu de cabinete sau daca exista vreun ghid de completare ? O a doua intrebare impozitul pe acest an in cazul celor care au la imobil un sediu(cel care este deja pe situl de la impozite) este calculat avand in vedere ca fiind imobil in scop comercial sau doar dupa depunerea declaratiei va fi calculat in baza codului fiscal?Va multumesc
Raspuns din data de 07-03-2016 :
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Juridice din cadrul Directiei Venituri:
La sediul Directiei Venituri sunt puse la dispozitia contribuabililor, prin afisare in sala de asteptare, documentele necesare in vederea obtinerii de la organul fiscal a diverselor acte sau impunerii in evidenta fiscala.
De asemenea,documentele sunt afisate in vederea consultarii de catre cetateni si pe site-ul organului fiscal.
In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, contribuabilul trebuie sa se prezinte la sediul Directiei Venituri din Arad, str. M. Scaevola nr.11, Serviciul Impunere Persoane Fizice, luni – joi orele 08.00 – 17.00 si vineri orele 08.00 – 14.00.
Potrivit art. 495 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioar, in vederea stabilirii impozitelor si taxelor locale pentru anul 2016, persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au in proprietate cladiri cu destinatie mixta (cladire unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica la data de 31.12.2015), au obligatia sa depuna declaratii pana la data de 31 martie 2016 inclusiv.
Documente:
- actul de identitate, in original si copie conforma cu originalul;
- contractul de inchiriere, in care se precizeaza suprafata transmisa pentru desfasurarea activitatii economice/contractul de comodat incheiat conform art. 2.146 – 2.157 din Codul civil, in care se precizeaza suprafata transmisa pentru desfasurarea activitatii economice;
- orice documente doveditoare;
- declaratia pe propria raspundere a proprietarului cladirii inregistrata la organul fiscal, in cazul in care nu exista alte documente doveditoare;
- raportul de evaluare, daca in acesta sunt evidentiate distinct suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential (pentru a beneficia de cota de impozit de 0,60 % pentru suprafata folosita in scop nerezidential). Rapoartele de evaluare se intocmesc de un evaluator autorizat, in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii si reflecta valoarea cladirii la data de 31 decembrie 2015;
- dovada ca rezultatele evaluarii au fost inregistrate in baza de date cuprinzand valorile impozabile ale cladirilor, gestionata de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), rezidentiale/nerezidentiale/cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice.

Operarea in evidenta fiscala se face prin prezentarea proprietarului imobilului la organul fiscal in vederea depunerii Declaratiei 001 – Model ITL 2016, declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4647 din data: 13-02-2016 pusa de BURDULEA ANGELA :
·  Eu vreau sa vand imobilul luna asta. Trebuie sa platesct impozitul pe cladiri integral anul asta si mi se returneaza ulterior diferenta in urma unei cereri, sau pot pot plati doar pentru primul trimestru, in cazul asta cat ar trebui sa platesc daca impozitul total este 513 lei? Multumesc
Raspuns din data de 26-02-2016 :
Stimata doamna,
Ca urmare a petitiei dumneavoastra va comunicam raspunsul Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Primariei Municipiului Arad:
Conform art. 461 alin 1 si alin 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe cladiri este datorat pentru intregul an fiscal de persoana care are in proprietate cladirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior. In cazul in care dreptul de proprietate asupra cladirii este transmis in cursul unui an fiscal, impozitul va fi datorat de persoana care detine dreptul de proprietate asupra cladirii la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior anului in care se instraineaza.
Ca urmare a celor mai sus mentionate, in situatia in care instrainati imobilul in cursul anului 2016, aveti obligatia platii impozitului pe cladire si teren pentru intregul an fiscal.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved